Oficiálna stránka

Doména gov.sk je oficálna

Toto je oficiálna webová stránka orgánu verejnej moci Slovenskej republiky. Oficiálne stránky využívajú najmä doménu gov.sk. Odkazy na jednotlivé webové sídla orgánov verejnej moci nájdete na tomto odkaze.

Táto stránka je zabezpečená

Buďte pozorní a vždy sa uistite, že zdieľate informácie iba cez zabezpečenú webovú stránku verejnej správy SR. Zabezpečená stránka vždy začína https:// pred názvom domény webového sídla.

  1. Domov
  2. STN EN ISO 41012

STN EN ISO 41012

Späť

Pridať listinnú formu normy do košíka:

Pridať do košíka

Pridať elektronickú formu normy do košíka:

Pridať do košíka
Označenie: STN EN ISO 41012
Platnosť: Platná
Počet strán: 64
Jazyk:
SK
Listinná verzia: 24,40€
Elektronická verzia: a) Bez možnosti tlače, prenosu textu a obrázkov: 21,96€
b) Bez možnosti tlače, s prenosom textu a obrázkov: 24,40€
c) S možnosťou tlače, prenosu textu a obrázkov: 31,72€
Slovenský názov: Facility management. Návod na strategické získavanie zdrojov a vypracovanie dohôd (ISO 41012: 2017)
Anglický názov: Facility management. Guidance on strategic sourcing and the development of agreements
Dátum vydania: 01. 05. 2020
Dátum zrušenia:
ICS: 03.080.10
Triediaci znak: 96 2003
Úroveň zapracovania: idt ISO 41012:2017, idt EN ISO 41012:2018
Vestník: 04/20
Zmeny:
Nahradzujúce normy:
Nahradené normy: STN EN ISO 41012:2018-11 (96 2003)
Poznámka vo Vestníku:
Predmet normy: Tento dokument poskytuje návod týkajúci sa získavania a vypracovanie dohôd v oblasti facility managementu (FM). Zdôrazňuje: podstatné náležitosti procesov získavania zdrojov FM; úlohy a zodpovednosti FM v procesoch získavania zdrojov; vývojové procesy a štruktúry typických modelov dohôd. Tento dokument sa vzťahuje na: strategické procesy týkajúce sa služieb a podporných funkcií pre hlavný predmet podnikania; vypracovanie stratégií FM; vypracovanie dohôd o poskytovaní služieb facility managementu, ktoré pokryjú dopyt pre verejné a súkromné služby a interné a externé možnosti výroby/dodania; vývoj informačných systémov FM; FM vzdelávanie a výskum; rozvoj organizácie a procesy obchodného re-inžinierstva v hlavných typoch pracovných prostredí (napr. v priemysle, obchode, administratíve, armáde, zdravotnej starostlivosti, ubytovaní).
Náhľad normy: Náhľad normy (PDF)
Obsah: Európsky predhovor 6
Úvod 6
1 Predmet normy 7
2 Normatívne odkazy 7
3 Termíny a definície 7
4 Stratégia získavania zdrojov a pochopenie kontextu podnikania 8
4.1 Stratégia získavania zdrojov 8
4.2 Strategická, taktická a prevádzková úroveň 9
4.2.1 Všeobecne 9
4.2.2 Strategická úroveň 9
4.2.3 Taktická úroveň 9
4.2.4 Prevádzková úroveň 10
5 Proces získavania zdrojov vo FM 10
5.1 Vývojový diagram procesu 10
5.2 Identifikovanie a analyzovanie súčasných a budúcich potrieb a očakávaní 10
5.3 Interpretovanie potrieb do požiadaviek 12
5.4 Stanovenie úrovne služieb 13
5.5 Identifikovanie možností poskytovania služieb 14
5.6 Vývoj a analýza obchodných prípadov 15
5.6.1 Všeobecne 15
5.6.2 Finančné aspekty 15
5.6.3 Investičná stratégia 15
5.6.4 Odhadované náklady a pridaná hodnota 15
5.6.5 Cenová stratégia 16
5.6.6 Analýza rizika 17
5.6.7 Rôzne úrovne dohody 17
5.6.8 Stratégia projektu 18
5.6.9 Založenie obchodného prípadu (angl. bussiness case) pre možnosti služieb 18
5.7 Výber získavania preferovaných zdrojov/služieb 18
6 Poskytovanie služieb facility managementu 19
6.1 Základné možnosti 19
6.2 Interné poskytovanie služieb 20
6.3 Externé poskytovanie služieb 20
7 Hlavné charakteristiky dohôd o FM 21
7.1 Všeobecne 21
7.2 Základné položky 22
7.2.1 Termín 22
7.2.2 Subdodávky 22
7.2.3 Rozdelenie zodpovednosti manažmentu a komunikácie 22
7.2.4 Dohody o úrovni služieb (SLA) 23
7.2.5 Ukončenie zmlúv 23
7.3 Štruktúra a obsah dohody 23
8 Spoločné úvahy v dohodách 23
8.1 Flexibilita 23
8.2 Výkonnostné kritériá 23
8.3 Zodpovednosť za informácie 24
8.4 Reporting a audítorské postupy 24
8.5 Neustále zlepšovanie, osvedčené postupy a inovácie 24
8.6 Výmena majetku a projektová činnosť 24
8.7 Komunikácia 24
8.8 Predpisy 24
8.9 Firemné štandardy 24
8.10 Ukončenie platnosti dohôd 25
9 Príprava a vypracovanie dohody 25
9.1 Všeobecne 25
9.2. Prípravná fáza 26
9.3 Predkvalifikačná fáza 26
9.4 Fáza výberového konania/tender 26
9.5 Fáza prípravy dohody 26
9.6 Fáza podpisu dohody 26
9.7 Implementačná fáza 26
9.7.1 Mobilizačná fáza 26
9.7.2 Validačná fáza 27
9.7.3 Prevádzková fáza 27
9.7.4 Fáza ukončenia 27
10 Meranie výkonnosti poskytovania služieb 27
10.1 Všeobecne 27
10.2 Meranie efektívnosti 28
10.3 Výstupy 28
Príloha A (Informatívna) – Príklad požiadaviek na služby 29
Príloha B (Informatívna) – Príklad obsahu obchodného prípadu 30
B.1 Všeobecne 30
B.2 Príklady obchodného prípadu 30
Príloha C (Informatívna) – Štruktúra dohody – všeobecné ustanovenia 31
Príloha D (Informatívna) – Dohody o úrovni služieb – výhody, príprava a štruktúra dohody 50
D.1 Všeobecne 50
D.2 Kľúčové atribúty SLA 50
D.3 Proces prípravy SLA 51
D.4 Faktory úspechu 53
D.5 Štruktúra dohody – ustanovenia SLA 53
Literatúra 63